czwartek, 30 listopada 2017

Dyniowe krążki wypełnione komosą ryżową


Dynia jest moim ulubionym jesiennym warzywem , nie zawsze tak było ale od kilku lat z powodzeniem i na stale wpisała się do naszego jadłospisu, zresztą tak samo jak komosa ryżowa , zdrowa i pyszna, jeśli ją odpowiednio przyrządzimy. 

Dyniowe krążki wypełnione komosą ryżową  to moja pyszna propozycja na lunch, kolacje czy nawet obiad. 

Polecam :) 

Składniki :

250 g komosy ryżowej
2 dynie piżmowe
1 pętko kiełbasy chorizo
100 g wędzonego boczku
1 duża czerwona cebula
4-6 ząbków czosnku
sol
pieprz
czerwona ostra oraz słodka papryka w proszku 
szczypta kurkumy
2 łyżki oleju 
świeża kolendra

Komosę ryżową ugotować według zaleceń producenta w lekko osolonej wodzie.  Odcedzić.

Dynie piżmowe pokroic w krążki, z tych krążkach  z pestkami wydrążyć środki, krążki dyniowe ulozyc na blaszce wyścielonej folią bądź papierem do pieczenia, delikatnie skropić olejem, wstawić do piekarnika i upiec w 180 C do miękkości (około 20-30 minut)  .


Na patelni (Patelnia Azure Ambition ) rozgrzać 2 łyżki oleju , wrzucić pokrojoną w kostkę czerwoną cebulę,lekko zrumienić,  dodać pokrojoną w kostkę chorizo  oraz boczek, również zrumienić.  Wszystko wymieszać z ugotowaną wcześniej komosą ryżową.  Dodać przeciśnięte ząbki czosnku, przyprawy, chwilę razem smażyć. Pod koniec dodać pokrojoną kolendrę.



Tak przygotowaną komosę nałożyć do upieczonych wcześniej krążków dyni.  Posypać posiekaną  kolendrą.  Krążki dyni upiekłam wraz ze skórką, ktora podczas pieczenia zrobiła się również miękka i zjadliwa, ale oczywiscie można jej nie jeść :)

Krążki dyni wypełnione komosą ryżową doskonale smakują z kleksem kwaśnej śmietany.

Polecam i życzę smacznego :) !


#myAmbition


Zdrowa jesień na talerzu


Sklep DAJAR przygotował niespodziankę dla wszystkich czytelników "Mojego bloga " !
Na hasło : ZDROWA-JESIEŃ,  możecie otrzymać 10% zniżki na przepiękne produkty  AMBITION !
Rabat obowiązuje do 31.12.2017 roku.

 

9 komentarzy:

  1. W sumie takich rzeczy jeszcze nigdy nie miałam okazji robić, ale widzę że wyglądają bardzo apetycznie. Osobiście cenię sobie wszelkie przepisy z https://basiazsercem.pl/ ponieważ jestem straszną zwolenniczką jeżeli chodzi o wszelkie mączne dania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli państwo lubicie gotować to zapraszam was na stronę internetową https://conaobiad.com.pl . Na tej stronie internetowej jest bardzo dużo bardzo dobrych przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mojemu przyjacielowi na pewno podrzucę ten artykuł. On na pewno tym artykułem się zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam podobnie, bo mam kolegę który o dyniach wie chyba wszystko i bardzo je uwielbia. Z pewnością spodoba mu się ten przepis. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze dzisiaj kumplowi powiem o tym blogu. Ja oceniam ten blog bardzo wysoko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa propozycja! Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo interesująca propozycja! Świetny wpis.

    OdpowiedzUsuń