sobota, 15 października 2011

Piernik z powidłami śliwkowymi




Taki piernik piekę od bardzo dawna,i zawsze z powidłami śliwkowymi:).Nie umiałabym nawet powiedzieć jaki będzie z innymi bo nigdy z innymi nie próbowałam.
Powidła śliwkowe nadają ciastu wilgotności,charakteru i pysznego smaku:)
Jest to ulubione ciasto moich chłopaków:)

Składniki:

3 jajka
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
1 szklanka mleka
1 szklanka powideł śliwkowych(najlepiej domowej roboty)
1/4 szklanki oleju
1 przyprawa do piernika Kamis
1 płaska łyżka cynamonu
2 łyżki kakao
1 łyżeczka sody

Polewa (niezawodna!) :
1/3 kostki margaryny Kasia
4 łyżki cukru
2 łyżki mleka
3-4 łyżki kakao

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni C.
Blaszkę wyścielamy papierem do pieczenia.
Całe jajka wbijamy do szklanej miski i zaczynamy ubijać,dosypujemy stopniowo cukier i ubijamy do momentu aż powstanie puszysta,jasna masa.
 Do masy jajecznej dosypujemy stopniowo przesianą mąkę, mieszamy delikatnie łyżką.
Teraz musimy powoli,stopniowo i na zmianę dodawać pozostałe składniki, cały czas delikatnie mieszając łyżką.Trzeba to robić tak by ciasto cały czas dało się swobodnie mieszać,by nie było zbyt gęste lub zbyt rzadkie.
 Gotowe ciasto wlewamy na blaszkę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy przez ok.40 minut lub do tak zwanego suchego patyczka:).
Upieczone ciasto pozostawiamy do lekkiego ostygnięcia a w między czasie przygotowujemy polewę.
Żeby to zrobić musimy włożyć margarynę do rondelka, na bardzo malutkim ogniu roztapiamy ją i dosypujemy cukier,dolewamy mleko i dodajemy kakao. Mieszamy do momentu aż nie będzie grudek. Jeszcze ciepłe (ale nie gorące ciasto) pokrywamy polewą czekoladową. Polewa jest idealna, nie za gęsta i nie za rzadka:).
Gdy polewa wystygnie ciasto jest już gotowe:).
U nas znika bardzo szybko :D  
Polecam :)

25 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pierniki i chyba znalazłam lidera, którego zaproponuję na świąteczny stół :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na świąteczny stół jak najbardziej się nadaje:)Muszę jeszcze dodać,że piernik zawsze się udaje:)Nie zdarzyło się jeszcze,żeby się nie udał:)
    Dziękuje za komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapachniało świętami;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak,trzeba już pomyśleć o świątecznym jadłospisie:)Jejku,jak ten czas szybko leci....

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj zjadło by sie teraz do wieczornej herbatki kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy12/12/11

    czy te proporcje nadają się na dwie keksówki?

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie robiłam w keksówkach,myślę jednak,że tak:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy18/12/11

    Na jaką blaszkę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis jest na blaszkę standardową:)dokladniej 31 x 21 cm.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy23/12/11

    placek pyszny :) ale polewa się zważyła :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmmm,nie potrafię sobie wyobrazić tej polewy zwarzonej bo mi zawsze wychodzi:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy24/12/11

    Zrobilam ten piernik na Swieta,wyszedl przepyszny!Dziekuje za przepis:)Pozdrawiam z Canady:) Goska

    OdpowiedzUsuń
  14. Także skorzystałam dziś z tego przepisu, a był to mój pierwszy piernik w życiu i się udał :) Miałam z nim drobne przejścia także z polewą, nie są one moją specjalnością ale jakoś wybrnęłam i wyszło super! Nie wiem czy doczeka do Świąt bo nie mogę się od niego odkleić;) A to moje zmagania z nim http://czterycwiartki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj,bardzo przepraszam,że dopiero teraz tu zajrzałam.Super,że przepis się przydał:)!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne ciasto. Na zdjęciu widać, ze naprawdę wilgotne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis smakowity a zdjęcie jeszcze smaczniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy14/12/13

    robiłam 3 razy, z różnymi dżemami domowej roboty: pozeczkowy, malinowy i powidła. nie chce mi się robić polewy więc rozpuszczam mleczną czekoladę w mikrofali w niedużej ilości mleka i jest szybciutko i pysznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję za komentarze :) Ciesze się, ze przepis się przydaje a ciacho smakuje :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy17/7/14

      Piernik wyszedł znakomity:) polecam przepis.

      Usuń
    2. Bardzo się cieszę :)

      Usuń
  20. Anonimowy26/4/17

    Pyszny, puszysty, banalnie prosty. Dzieciaki zachwycone... dziadek, smakosz ciast również ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Oliwia28/8/19

    Przepis bardzo ciekawy i żałuje, że zupełnie nie mam czasu go wypróbować w tym roku. na szczęście znalazłam takie https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe powidła śliwkowe od Herbapolu, które na prawdę smakują niesamowicie. jesli też nie macie kiedy zrobić własnych powideł, na prawde warto spróbować tych

    OdpowiedzUsuń