poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Chleb z sezamem



Kolejny chleb,tym razem z sezamem.
Łatwy do przygotowania i bardzo smaczny (pod warunkiem,że mamy dobry zakwas).
Polecam:)

Składniki:

320 g aktywnego  zakwasu żytniego
100 g białej mąki żytniej
200 g mąki chlebowej
200 ml przegotowanej,letniej wody
1 płaska łyżka soli
2 płaskie  łyżki sezamu+ sezam do posypania
oliwa

Wszystkie składniki wymieszać w szklanej misce,ciasto będzie dość gęste.Miskę przykryć lnianą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.U mnie ciasto wyrastało ok 3,5 godziny.Wyrośnięte ciasto przemieszać raz jeszcze.jeszcze.  Keksówkę wysmarować masłem i posypać   płatkami  owsianymi,przełożyć ciasto chlebowe i ponownie przykryć lnianą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia.


Po upływie 3 godzin,w ciepłym miejscu, ciasto powinno być ładnie wyrośnięte.Wtedy należy posmarować wierzch oliwą i posypać sezamem.Tak przygotowane,wyrośnięte ciasto należy wstawić do zimnego piekarnika,włączyć tem. 200 C i piec przez ok 1 godzinę.Ja,po upływie godziny,wyciągam ciasto z keksówki i dopiekam jeszcze przez ok 20 min.
Chleb wyszedł bardzo smaczny.



5 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda. Ja jeszcze nigdy nie piekłam sama chleba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Helen,i zachęcam do upieczenia pierwszego bochenka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie Ci się upiekł, wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję anemon:)

    OdpowiedzUsuń