środa, 2 maja 2012

Gryczane ciasto czekoladowe


Pyszne ciasto z kaszy gryczanej z przepisu zapożyczonego od anemon:)
Wiedziałam,że je upiekę gdy tylko zobaczyłam ten przepis,niestety nie miałam rumu i karmelu, ale jak się okazało, z polewą czekoladową posypaną prażonymi orzechami włoskimi ciasto smakuje bardzo dobrze:) 
Polecam ten przepis bo ciasto smakuje wspaniale,no i oczywiście podstawą jest zdrowa kasza gryczana:)


Składniki:
200 g kaszy gryczanej
1/2 l wody

100 g  ciemnej czekolady
4 jajka
150 g cukru trzcinowego
150 g masła
100 g mąki tortowej
szczypta soli

Polewa
100 g ciemnej czekolady
5 łyżek słodkiej śmietanki

1/2  szklanki posiekanych orzechów włoskich

Kaszę gryczaną przepłukać,zalać wodą,doprowadzić do zagotowania,zmniejszyć ogień i gotować przez ok. 20 min na małym ogniu.Gdy będzie ugotowana,zestawić z ognia i przestudzić.Do przestudzonej dodać cukier i  razem z cukrem zmiksować w malakserze.Masło włożyć do rondelka,wrzucić połamaną czekoladę i na malutkim ogniu doprowadzić do roztopienia składników.Roztopioną czekoladę  z masłem dodać do kaszy,dobrze wymieszać.Teraz trzeba ubić do białości jajka.Ubite jajka połączyć z masą z kaszy,masła i czekolady,cały czas mieszając mikserem.Gotowe ciasto przelać do  wysmarowanej masłem i posypanej kaszą manną małej tortownicy.Formę z ciastem wstawić do nagrzanego do 180 C piekarnika.Piec przez ok 40 min.
Upieczone ciasto ostudzić a w międzyczasie przygotować polewę,czyli połamaną czekoladę roztopić na malutkim ogniu razem ze śmietanką.Na suchej patelni sprażyć posiekane orzechy włoskie.Gotową polewą polać ciasto gryczane i na końcu posypać orzechami.Ciasto jest najlepsze gdy poleży dłużej w lodówce.Smacznego:)


Zdjęcia zrobiłam tuż po upieczeniu i ciasto jeszcze nie jest schłodzone i "uleżane"

6 komentarzy:

  1. świetny ten dodatek kaszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki:) To prawda, kasza w tym cieście to strzał w dziesiatkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniale Ci się upiekło, cieszę się, że skorzystałaś z tego przepisu i że Ci posmakowało, no i że zamieściłaś przepis na swoim blogu. Moje też po upieczeniu było bardzo puchate, a z czasem robiło się bardziej ciężkie, ale to normalne przy takiej ilości kaszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto bardzo oryginalne, ale brzmi naprawdę smaczne. Nie wpadłabym na takie połączenie smaków i aż nie mogę sie doczekać, kiedy zaspokoją ciekawość. Bardzo fajne przepisy widziałam też tutaj - https://najlepszewkuchni.pl/ . Może i Wy znajdziecie tam coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń