piątek, 13 stycznia 2017

Risotto alla Milanese czyli risotto prosto z Mediolanu

Kiedyś myślałam, ze risotto to ugotowany ryz z dowolnymi dodatkami, a jednak nie do końca tak jest :) 
Ten przepis na risotto pochodzi z książki Malgorzaty Caprari "Znane i nieznane Dania kuchni włoskiej", ktora dostałam sobie kiedyś w prezencie :)    
Risotto jest proste ale doskonale, żałuję, ze miałam resztki szafranu i nie wyszło takie żółciutkie jak na fotkach które przeglądałam w necie... ale kolor nie jest chyba najważniejszy ? :)
Przepis polecam bo risotto jest bardzo smaczne :) 
Składniki :

400 g ryżu do risotto
1 średniej wielkości cebula
3 łyżki masła
2 szczypty szafranu
6 szklanek rosołu (może być z kostki ) 
pół szklanki startego sera ( najlepiej parmezanu ) 
sól do smaku 

Cebulę drobno pokroić i zeszklić na dwóch łyżkach masła . Do zeszklonej cebuli dodać ryz i podgrzewać mieszając drewnianą łyżką lub silikonową łopatką aż wchłonie tłuszcz i stanie się przezroczysty. 


Następnie dodać wrzący rosół , przykryć pokrywą i gotować na malutkim ogniu około 15- 20 minut.



 Szafran rozpuścić w niewielkiej ilości zimnej wody.




Zabarwiona wodę z szafranem dodać do gotującego się ryżu i gotować kolejne 5 minut, stale mieszając. Na końcu dodać łyżkę masła, starty ser, ewentualnie doprawić jeszcze solą. Odstawić na 2 - 3 minuty, następnie od razu podawać. 
Smacznego :)



8 komentarzy:

  1. Na pewno było pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma piękny kolor, dla mnie jest mega żółte :) Ciekawy pomysł na smaczną potrawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, ze się podoba, zachęcam do wypróbowania :)

      Usuń
  3. jestem fanką risotto ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje ulubione risotto jest z grzybami ale twoje wygląda bardzo zachecajaco Pyszne i warte odtworzenia Pozdrwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z grzybami jadłam ale jeszcze nie robiłam, myślę, ze najwyższy czas nadrobić zaległości :)

      Usuń