poniedziałek, 12 czerwca 2017

Biszkopt śmietankowo - truskawkowy z galaretką


Biszkopt z bita śmietaną, truskawkami i galaretką to fantastyczny deser na letnie, gorące dni :)

Składniki :

4 jajka
4 łyżki drobnego cukru do wypieków 
5 łyżek mąki pszennej tortowej

300 ml śmietanki kremówki
3-4 łyżki cukru pudru
800 g truskawek
1 łyżka żelatyny
4  łyżki gorącej wody 


2 galaretki truskawkowe 
700 ml wody

Zagotować 700 mi wody, zestawić z ognia, wsypać galaretki w proszku, dokładnie wymieszać i pozostawić w chłodnym miejscu, przestudzone wstawić do lodówki.
Blaszkę wysmarować masłem, posypać bułką tartą.
Jajka ubić z cukrem na pulchną, prawie białą masę, stopniowo dosypywać mąkę, dokładnie, delikatnie wymieszać i przelać ciasto do blaszki. Blaszkę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 C i piec przez około 25 minut.
Upieczony biszkopt przestudzić i przekroić, najlepiej na pół, chociaz mi wyszła jedna część grubsza, druga cieńsza.

400 g umytych truskawek zmiksować blenderem.


Żelatynę zalać gorącą woda, dokładnie wymiesza by się całkowicie rozpuściła.
Śmietankę ubić z cukrem pudrem,  do ubitej śmietany wmiksować truskawki oraz żelatynę.
Masę wstawić na około 30 minut do lodówki.

Na spód biszkoptu nałożyć połowę  przygotowanej  masy śmietanowo - truskawkowej,
przykryć drugą częścią biszkoptu, i na wierzch nalozyc pozostały krem.


Pozostałe, umyte truskawki przekroić na pół i ułożyć na wierzchu.
Truskawki zalać tężejącą galaretka.


Ja najpierw wlałam część, gdy się okazało ,ze galaretka wciąż wypływa z ciasta, wstawiłam ciasto  do lodówki i po raz drugi wlałam już odpowiednio stężałą galaretkę na całość.

Tak przygotowany biszkopt wstawić do lodówki na kilka godzin.

Smacznego  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz