wtorek, 4 kwietnia 2017

Sałatka kanapkowa z rzodkiewką oraz pasternakiem

Jak na pewno zauważyliście, od czasu do czasu można u mnie na blogu spotkać przepisy z dodatkiem pasternaku :)
Pasternak jest tutaj, w UK, bardzo popularnym warzywem, ja sama myślałam przez jakiś czas, że to  taka przerośnięta pietruszka leży sobie wśród innych warzyw, potem okazało się ,że to jest pasternak, i że nie tylko w rosole świetnie się sprawdza ;) 
Pasternak ma charakterystyczny, lekko słodkawy smak więc warto przyrządzać go z ostrzejszymi dodatkami.
Sałatka, którą przygotowałam, wyszła bardzo smaczna, żałuję tylko, że nie pomyślałam, aby dodać jeszcze trochę  czosnku, smak byłby pewnie jeszcze lepszy....ale to następnym razem :)  

Składniki :

1,5 szklanki pokrojonej rzodkiewki
1 pasternak
1/2 szklanki startego żółtego sera
1/2 szklanki jogurtu naturalnego
2 cebulki wiosenne razem ze szczypiorkami
sól 
pieprz
czarnuszka
2 solidne garści posiekanych liści kolendry    

Pokrojoną rzodkiewkę lekko solimy, przekładamy do miski.
Pasternak myjemy, obieramy ze skóry i trzemy na średnich oczkach na tarce.
Do rzodkiewki dodajemy pasternak, starty żółty ser, dokładnie mieszamy, następnie dodajemy jogurt naturalny , jeszcze raz mieszamy, na końcu doprawiamy do smaku czarnuszką, solą, pieprzem oraz drobno posiekanymi liśćmi kolendry i szczypiorkiem z cebulkami. Tak przygotowaną sałatkę wstawiamy na jakiś czas do lodówki.
Podajemy z pieczywem , posypujemy świeżymi, posiekanymi liśćmi kolendry.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz