czwartek, 3 listopada 2016

Czerwone udka, z imbirem, czosnkiem oraz chrzanem


"Czerwone skórki"- tak kilka lat temu nazwało  mięso z kurczaka moje dziecko, no i tak też zostało :)
A udka, oprócz tego, ze są czerwone.są również bardzo smaczne:)
Ja do majonezu i ketchupu dodałam jeszcze chrzan i pastę imbirowo - czosnkową, lekko cytrynową, więc udka z czerwonych zrobiły się pomarańczowe a ich smak lekko się rowniez zaostrzył.
Polecam :) 

Składniki:

5 udek z kurczaka
100 ml ketchupu
100 ml majonezu ( u mnie kielecki ) 
1 łyżka chrzanu ze słoiczka  
1 łyżka pasty imbirowo - czosnkowej  ( jeśli takiej nie posiadamy, możemy korzeń imbiru oraz czosnek przecisnąć przez praskę do czosnku ) 
bułka tarta do posypania 

Udka oczyścić, włożyć do garnka z  posoloną wodą. Pozostawić na około 30 minut.

Do ketchupu dodać chrzan ze słoiczka oraz pastę imbirowo - czosnkową.  Dobrze wymieszać i przetrzeć przez sitko o drobniutkich oczkach.


Do ketchupu dodać majonez, wymieszać.

Udka wyciągnąć z wody, przepłukać raz jeszcze , wytrzeć papierowym ręcznikiem.

Blaszkę  wyłożyć papierem do pieczenia, ułożyć udka i polać je sosem majonezowo - ketchupowym.
Wszystko posypać bułką tartą.


Tak przygotowane mięso wstawić do piekarnika i piec przez około 1 godzinę w 170 C.



Podczas pieczenia wytworzy się sporo sosu, którym można polać kaszę, ryż czy nawet ziemniaki.  

Smacznego :) 


2 komentarze:

  1. Ale aromatyczne muszą być te udka, podobają mi się :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, ze miesiwo przypadlo do gustu ;)

      Usuń