wtorek, 14 marca 2017

Kolorowe piramidki warzywne w chińskim stylu



Dlaczego wybrałam Mieszankę chińską ?
Bo jest kolorowa i ładnie się prezentuje...zresztą wymyśliłam sobie ,że te piramidki zrobię z mięsem z kaczki i  ta mieszanka najbardziej mi tutaj pasowała :)
Chciałam, żeby w potrawie była widoczna, żeby była jej ozdobą...i chyba mi się udało...piramidki wyglądają  trochę jak chińskie chatki :)
Pieczona brukiew, pieczone mięso z kaczki oraz mieszanka chińska Hortex to świetne, lekkie  połączenie smaków oraz  kolorów :)
Zapraszam :)


Składniki :

1 brukiew  (700 g)
1 Mieszanka chińska Hortex
1 upieczona pierś z kaczki
2 łyżki oleju rzepakowego
sól kamienna
1 łyżka sosu sojowego
przyprawa  chińska 
4 cebulki wiosenne ze szczypiorkami

rzeżucha do dekoracji

Brukiew myjemy, odkrajmy  uszkodzone części skóry. Ostrym, długim nożem kroimy brukiew w jak najcieńsze plastry ( wówczas szybciej się upiecze ) i układamy je na blaszce wyścielonej papierem lub folią do pieczenia. Każdy plaster smarujemy delikatnie olejem i posypujemy solą kamienną.


Taką brukiew najlepiej upiec podczas pieczenia czegoś jeszcze, na przykład mięsa. Ja ją piekłam razem z częściami kaczki, w tym piersi z kaczki, którą wykorzystałam do przygotowania tego dania Po przepis zapraszam tutaj :)
Po jakiejś godzinie pieczenia , w temperaturze  180 C, brukiew powinna być miękka i lekko zrumieniona.


W czasie, gdy nasza pyszna brukiew oraz mięsko się piecze, na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju rzepakowego i na rozgrzany wrzucamy nasza pyszną mieszankę chińską, w skład której wchodzą:

- marchew, kiełki fasoli Mung, papryka, por, cebula, pędy bambusa, grzyb Mun - ,

mieszankę  smażymy na małym ogniu, wlewamy łyżkę sosu sojowego (lub ilość według uznania)  oraz doprawiamy do smaku przyprawą chińską.  Na końcu posypujemy  posiekanymi cebulkami ze szczypiorkami. Gotową, odpowiednio przyprawioną  mieszankę chińską zestawiamy z ognia.




Na drugą patelnię wlewamy 1 lub 2 łyżki sosu wytworzonego podczas pieczenia kaczki , wrzucamy na gorący rozdrobnione mięso z piersi  kaczej. Takie mięso możemy lekko na tym sosie zrumienić, by było troszkę chrupiące lub po prostu lekko je w tym sosie podgrzać.



Właściwie wszystko już mamy gotowe i możemy zacząć  tworzyć nasze pyszne piramidki :)

Na upieczone plastry brukwi nakładamy najpierw mięso, polewamy je wytworzonym  sosem, na mięso nakładamy mieszankę chińską, przykrywamy kolejnym plastrem pysznej brukwi  i powtarzamy czyli nakładamy znowu mięso i mieszankę chińską.


Na wierzch znowu nakładamy mięso oraz mieszankę , posypujemy rzeżuchą.
Takie piramidki można sobie przygotować wcześniej, ułożyć  na blaszce i przed podaniem po prostu zapiec w piekarniku :)



I oczywiscie , że szkoda ruszać, ale zapewniam , jak ruszycie to będziecie mieć na talerzu przepyszny, kolorowy misz masz !





Mój dzień z Hortex

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz