piątek, 6 września 2013


Tam, tam !
Przedstawiam Wam fantastyczną, anglojęzyczną  książkę, jaką miałam okazję wygrać w pewnym sympatycznym konkursie kulinarnym :) Moja bezowo- lodowa roladka spisała się na medal i dzięki niej wygrałam tę oto fantastyczną księgę z przepysznymi, czekoladowymi przepisami :)


Książka rozpoczyna się od ciekawych, czekoladowych informacji, praktycznych porad i wskazówek.
Można przeczytać między innymi  o tym, jak prawidłowo roztopić czekoladę, w jaki sposób zrobić idealny karmel czy bezy.


Ogromną zaletą tej książki są piękne zdjęcia. Proste, utrzymane w ciemnej, czekoladowej tonacji ale działające na wyobraźnię w taki sposób, że patrząc na nie, chce się po prostu te sfotografowane, czekoladowe smakołyki zjeść...!


Książka podzielona jest na działy, i tak na przykład w pierwszej części " for CHOCOLATEY BASIC " znajdziemy przepis na kruche czekoladowe ciasto:)  W części  "for BREAKFAST AND BRUNCH"  znajdziemy między innymi ciekawy przepis na hiszpańskie churros,czyli malutkie, podłużne pączki, bez dodatku dżemu ale za to z czekoladowym sosem :)


Każdy dział tej książki zawiera wspaniałe, czekoladowe przepisy. Większość z nich to przepisy na desery, ciasta, słodkości....







....jednak, jak się okazuje, czekolada może być również doskonałym dodatkiem do dań mięsnych:) ...Bardzo zaciekawił mnie przepis na pieczonego kurczaka w czekoladowej panierce, czy tosty z boczkiem i czekoladowym dżemem...




...albo królik ....


...czy też kaczka...


....albo gulasz...



Książka jest pięknie wydana, a przemawiające do wyobraźni zdjęcia sprawiły, że stała się ulubioną książką mojego młodszego dziecka:).  Uwielbia oglądać zdjęcia a jego ulubionym jest właśnie to:)



Mam nadzieję, że zainteresowałam Was choć troszeczkę tą książką, i narobiłam Wam smaczka na czekoladę :D


2 komentarze:

  1. Anonimowy6/9/13

    Książka wspaniale się prezentuje. Masz ogromne poczucie humoru:) Znajomy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj dziękuję, tylko nie mam pojęcia komu...:)

    OdpowiedzUsuń