niedziela, 21 kwietnia 2013

Babeczki a la Banoffee Pie


Miałam w domu bezglutenowe ciasteczka, które kupiłam jakiś czas temu z myślą o moim dziecku:) Okazało się że dziecko nie ma uczulenia na gluten, a za ciasteczkami też nikt nie przepadał więc tak sobie leżały i nie bardzo wiedzaiałam co z nimi zrobić. Miałam też rozpoczętą puszkę karmelu, trochę dżemu w słoiczku, śmietankę no i zrobiłam taki oto pyszny deser, w smaku przypominający troszkę Banoffee Pie:)
Polecam:)
Składniki:

200 g rozkruszonych, kruchych  ciasteczek ( ja miałam bezglutenowe, polane czekoladą )
1 łyżka masła
1 duży, dojrzały banan
mała puszka gotowego karmelu ( ja miałam 200 g, nie zuzyłąm całego karmelu)
ulubiony dżem lub powidła
1 galaretka cytrynowa
1 mała śmietana kremówka (150 g) tutaj zwana double cream
kilkanaście foliwych, jednorazowych foremek na babaeczki

Ciasteczka połączyć z łyżką masła, zagnieść. Tak przygotowaną masą z ciasteczek wyłożyć dno każdej foremki, dobrze dociskając.


Banana obrać ze skórki i pokroić w palsterki.
Na warstwę ciasteczkową nałożyć ulubiony dżem, na dżem po trzy plasterki banana.


Banany pokryć karmelem.
Zagotować 350 ml wody. Rondelek z wodą zestawić z ognia, wsypać galaretkę, wymieszać by galaretka całkowicie się rozpuściła. Odlać 200 ml płynu ( resztę można wlać do salaterek ) i odstawić w chłodne miejsce lub wstawić naczynie z galaretką do miski z zimną wodą, by szybko stężała. Gdy galaretka zacznie tężeć nleży ubić śmietankę. Do ubitej śmietanki wlewać tężejącą galaretkę, cały czas ubijać mikserem by powstała gładka masa, pianka. Tak przygotowaną piankę nałożyć do  każdej foremki i przykryć nią warstwę karmelową. Formki pozostawić w chłodnym  miejscu lub w lodówce by pianka całkowicie stężała. Przed podaniem udekorować owocami. Smacznego:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz