piątek, 25 stycznia 2013

Pączki bez jajek i mleka


Są smaczne choć różnią się trochę smakiem od pączków tradycyjnych.
Polecam,ponieważ są bardzo szybkie i proste w wykonaniu a z ciastem również nie będzie żadnych problemów:)
Pączki są najsmaczniejsze w dniu ich zrobienia:)

Składniki:

500 g mąki tortowej

300 ml wody
80 g świeżych drożdży
30 ml oleju
4 łyżki cukru
powidła lub marmolada (ja użyłam śliwkowych z rumem)

Wodę podgrzać w rondelku,do ciepłej wrzucić rozkruszone drożdże oraz cukier,mieszać by drożdże się całkowicie rozpuściły. Do większej miski wsypać przesianą mąkę,do mąki powoli wlewać miksturę drożdżową,wyrabiać ciasto i stopniowo dolewać olej.Ciasto będzie gotowe gdy przestanie się kleić do rąk,będzie głądkie i lśniące. Na posypanym mąką blacie rozwałkować ciasto i szklanką wykrawać krążki.Krążki ułożyć na posypanym mąką blacie ,przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia (rosną bardzo szybko).Na większą patelnię wlac olej,na gorący olej kłaść krążki i smażyć pączki z obu stron do ładnego zrumienienia.


Gotowe układać na papierowym ręczniku.Nakłuwać szprycą i wciskać powidła.Można posypać też cukrem pudrem lub polać lukrem.Pączki w sam raz dla alergików albo poczatkujących.Smacznego:)

18 komentarzy:

  1. wyglądają bardzo dobrze, nie różnią się od tych mleczno-jajecznych :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, wyglądają bardzo dobrze:-) A czy możesz bliżej określić czym konkretnie, Twoim zdaniem, różnią się od tych tradycyjnych? Bo nie chce mi się wierzyć, że różnica w smaku jest znacząca:-) Pozdrawiam gorąco:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. W imieniu pączków,dziękuję:)
    Czym się różnią? Wiesz,ciężko słowami ten smak opisać ale różnica jest,może mała ale jest.Są może nawet trochę "lżejsze" od tradycyjnych.Inny też jest kolor pączków w środku ale można dodać trochę kurkumy do ciasta i kolor będzie ładniejszy.Ja nie dodawałam ale osoba od której mam przepis dodawała.Ogólnie są dobre,ale inne od jajecznych,jak napisała Szana:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za odpowiedź:-) Zapiszę sobie ten przepis! Muszę spróbować tych pączków, zwłaszcza, że ostatnio mam ambicję, by jakieś pączki przygotować, bo nigdy czegoś podobnego nie robiłam:-) Mam nadzieję, że w końcu zbiorę się w sobie i wyjdzie mi coś smakowitego:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma sprawy:) Daj koniecznie znać jak Ci wyszły no i czy smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy27/1/13

    Ten przepis też wypróbuję niebawem,Gocha

    OdpowiedzUsuń
  7. Aneto bardzo smaczne pączki. A różnica w smaku dla mnie jest pomijalna ;-) ja użyłam tylko mleka i pokolorowałam ciasto kurkumą. Fajnie wyrosły i nie nasiąkły smalcem. Zobaczymy jak będą smakować dzisiaj ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie,że jesteś zadowolona:) Te paczki są bezproblemowe i smaczne,nasze na drugi dzień juz takie smaczne nie były ale były zjadliwe,jak najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobno czerstwe są najzdrowsze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ha,ha,no właśnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy23/9/13

    pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej niż pyszne poprostu wyśmienite

      Usuń
  12. Anonimowy19/2/14

    Jezu jaki cudowny przepis! Karmie piersią dziecko które ma alergie na mlekopohodne wszystko plus bialka jajka wiec od 7miesiecy nie mialam w ustach nic slodkiego!!! Dziekuje dziekuje! Jakieby nie byly będą cudowne!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyszly pyszne :) Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo, bardzo się cieszę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy5/2/15

    Witam, ile sztuk pączek wychodzi z podanej porcji.
    góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
  16. No niestety, dokładnie nie pamiętam, ale myślę, ze ok. 20....

    OdpowiedzUsuń