niedziela, 4 grudnia 2011

Domino z pierniczków


Pomysł na te piernikowe domino powstał z powodu pozostalych w pudełeczku cukiereczków m&m's.
Upiekłam je ze swojego ulubionego ciasta na pierniczki,wykorzystałam tylko jego część.Trochę się bałam,że cukierki odpadną albo się roztopią...ale nic takiego się nie stało.Cukierki pieknie się przykleiły do ciasta,zachowały kształt i kolor.Jednym słowem bardzo polecam takie pierniczki bo ładnie wyglądają,są pyszne i można się trochę również przy nich rozerwać:D
Składniki:

500 g mąki
150 g margaryny lub masła
100 g drobnego cukru do wypieków
100 g płynnego miodu
3 żółtka
2-3 łyżeczki przyprawy do piernika
1 płaska łyżeczka  kakao
1 łyżeczka sody oczyszczonej
białe i czerwone cukiereczki m&m's


Mąkę,cukier,sodę,kakao i przyprawę do pierniczków mieszamy w większej misce.W rondelku roztapiamy margarynę,do roztopionej dodajemy miód i żółtka,mieszamy i taką miksturę wlewamy do miski z mąką i przyprawami.Wyrabiamy ciasto, formujemy z niego kulę i wstawiamy do lodówki na kilka godzin albo całą noc.Wyciągnięte z lodówki ciasto dzielimy na mniejsze części i rozwałkujemy na równy placek.Z ciasta wykrawamy prostokąty(u mnie 10x4 cm),każdy tępą stroną noża dzielimy delikatnie na pół(nie przekrajany).Na  połówkach układamy cukierki ,tak by powstało pierniczkowe domino.Cukierki delikatnie wciskamy w ciasto.Każdy prostokąt układamy delikatnie na wyścielonej papierem blaszce.

Blaszkę wkładamy do nagrzanego piekarnika(u mnie 170 stopni C) i pieczemy przez 10-15 min.


Smacznego:)

4 komentarze: