niedziela, 2 października 2011

Szpinak z łososiem zapiekany w kruchym ciescie


Miała być tarta a wyszedł pie a tak bardziej po polsku to po prostu szpinak i łosos zapieczony w kruchym ciescie.
Najpierw planowałam zrobić tartę,ale zostało mi dużo ciasta więc przykryłam  nim górę no i jest pie:) 



Składniki:

1 rolka gotowego ciasta do tarty(shortcrust pastry)
2 mrożone filety z łososia
10 kulek mrożonego szpinaku(lub według uznania)
1 cebula
2 ząbki czosnku
3-4 lyżki pokruszonej fety
4 łyzki jogurtu greckiego
koperek,sok cytrynowy,sól i pieprz do smaku
oliwa lub olej


Zaczynamy od przygotowania farszu:Rozmrażamy szpinak. Cebulę drobniutko kroimy,wrzucamy na rozgrzaną patelnię,gdy będzie szklista i zacznie sie rumienić dodajemy pokrojone w kostkę filety z łososia,i na małym ogniu dusimy go razem z cebulą(można podlać odrobiną wody) Rozmrożony szpinak dorzucamy do cebuli z łososiem,dodajemy koperek i w dalszym ciągu wszystko razem dusimy,do momentu aż szpinak będzie  miękki.Po tym czasie dodajemy fetę,jogurt,doprawiamy do smaku solą,pieprzem i sokiem z cytryny.Foremkę do tarty wykładamy ciastem,wypelniamy farszem( z ciasta które mi pozostało uformowalam kulę,ponownie ją rozwałkowałam i przykrylam góre z farszem).Foremkę wstawiamy do nagrzanego do 200 stopni C piekarnika i pieczemy naszego "paja" do czasu aż ciasto sie ladnie  zrumieni. Smacznego:)






2 komentarze:

  1. Bardzo dobre połączenie smaków :) Fajnie, że nadzienie znalazło się pod kołderka z ciasta :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń