czwartek, 29 września 2011

Słodkie batoniki z żurawiną i orzeszkami pistacjowymi


Pyszne połączenie białej czekolady,żurawiny i orzeszków pistacjowych.
I chociaż na początku myslałam,ze to jednak będzie porażka(zważyła mi sie czekolada!!!-nie była najlepszej jakosci,przyznaję się bez bicia) to jednak efekt końcowy nie jest najgorszy:)
Przepis znalazłam na tym blogu.Odrobinkę go przerobiłam,i wykonałam też troszke inaczej,ale przecież skladniki pozostały wciąz te same:)
Bardzo polecam,bo batoniki są pyszne i mało pracochlonne.


Składniki:

2 dobrej jakosci białe czekolady(u mnie po 150 g każda)
4 łyżki mleka
1 opakowanie solonych orzeszków pistacjowych (u mnie 150 g)
2 duże garsci żurawiny


Orzeszki pistacjowe pozbawiamy łupinek.Keksówkę wyscielamy papierem do pieczenia.
Czekoladę roztapiamy w kąpieli wodnej wraz z mlekiem.Do roztopionej,gorącej czekolady wsypujemy żurawinę oraz pistacje i wszystko razem dobrze mieszamy.Taka mieszanke przekładamy do keksówki,wyrównujemy,dociskamy (najlepiej czystą dłonią) i odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.Zimną wstawiamy do lodówki aby dobrze sie schłodziła i stwardniała.Gdy to już nastąpi wyciągamy z keksówki i ostrym nożem kroimy na małe prostokąty.Uważamy,żeby za jednym razem nie zjesć wszystkiego bo strasznie wciąga:D 



Smacznego:)

8 komentarzy:

  1. Cudny ten przepis:)A po przeróbce nawet estetyczniejszy:)
    Pozdrawaim Cię Aneto i idę zajrzeć niżej...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne! Wspaniały pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuje dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie, bo uwielbiam pistacje:) Apetyczne

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie ma to jak domowe słodycze! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja rownież bardzo lubię pistacjowe orzeszki i też mi ten przepis od razu wpadł w oko:)
    Dziękuję dziewczyny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. I jeszcze trzeba dodac,ze pięknie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń