sobota, 27 sierpnia 2011

Kale soup czyli pikantna zupka z samej Portugalii


W dalszym ciągu bawię się w Portugalkę (hi,hi) i odkrywam kuchnie tego kraju:) Zupkę zrobiłam jakiś czas temu,ale mam zamiar ugotować ja jeszcze nie raz bo jest pyszna!

Składniki:

1 płat wołowiny(kupuje już pokrojone-w płatach lub małych kawałkach)
1 duża cebula
4-5 małych ziemniaków
kawałek korzenia selera
2-3 duże ząbki czosnku
kilka plasterków kiełbaski portugalskiej chourico(niestety nie udało mi się kopić w pętku-podobno są lepsze)
kilka garści pokrojonej w paski kapusty kale
1 puszka białej fasoli
3-3 łyżki oliwy lub oleju
2 listki laurowe,
kilka ziarenek ziela angielskiego
sol i pieprz do smaku
szczypta tymianku,
pól łyżeczki sosu piri-piri



Tak wygląda pokrojona kapusta Kale,kupicie ja w każdym angielskim supermarkecie:)


Wykonanie naszej pysznej zupy:
Wołowinę pokroic w kawalki,oliwe rozgrzac na patelni,wzucic wolowine,przyrumienic z obu stron,dorzucic pokrojona w polkrazki cebule,smazyc jeszcze chwile.Ziemniaki obrac,pokoic w kosteczke,wlozyc do garnka,zalac woda(ok.3 litry) dorzucic mieso z cebula,listki laurowe oraz kulki ziela angielskiego oraz pokrojonego selera.Garnek przykyc i gotowac na malym ogniu do czasu az mieso bedzie miekkie.Po tym czasie dodac do zupy odcedzona fasole z puszki,przecisniety czosnek,kapuste.Gotowac do czasu az kapusta bedzie miekka(kapusty nalezy dodac duzo,ugotowana bardzo sie skurczy),nastepnie dodac kielbaske(mialam w plastrach ktore byly dosc duze,porwalam je na mniejsze kawalki),sos piri-piri,doprawic jeszcze do smaku tymiankiem,sola i pieprzem.Smacznego:) Wyczytalam iz jest to bardzo popularna w Portugalii zupa,robi sie ja na rozne sposoby,ale ten ktory podalam jest chyba najbadziej znany:)

3 komentarze:

  1. W Polsce niestety nie można kupić tego rodzaju kapusty. Gotowałam tę zupę - portugalska kapustę zastąpiłam sałatą rzymską. Bardzo lubię tę zupę - miałam okazję spróbować jej w Portugalii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziekuje za pierwszy komentarz na moim blogu:)Zupka jest faktycznie przepyszna a ta kapusta kale to jarmuz(calkiem niedawno sie o tym dowiedzialam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapustę Kale można z powodzeniem zastąpić jarmużem :)

    OdpowiedzUsuń