czwartek, 11 kwietnia 2013

Zupa krem jarzynowa



Zupa jarzynowa w innej odsłonie:)

Składniki:

1 litr rosołu z kaczki
2 garści malutkiej, mrożonej brukselki
1/2 kalafiora
1 mały brokuł
2 garści groszku
2 marchewki z rosołu
mięso rosołowe ( skrzydełko, grzbiet i pierś )
łyżka oliwy
kawałek sera parmezan 
śmietana kremówka ( 2 łyżki)
sok z cytryny do smaku
sól i pieprz do smaku
rzeżucha
suszony lubczyk

Brokuła i kalafior podzieliłam na różyczki, umyłam i włożyłam do garnka z rosołem. Dodałam mrożoną brukselkę, groszek. Gotowałam zupę na średnim ogniu do momentu aż warzywa były miękkie. Pod koniec gotowania dodałam suszony lubczyk. Do ugotowanej zupy dodałam 1 marchewkę . Odłożyłam kilka brukselek do dekoracji . Zupę zmiksowałam blenderem, Dodałam śmietankę, doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny do smaku. Można sobie jeszcze doprawić ulubionymi przyprawami, na przykład wegetą lub maggi.
Na patelni rozgrzałam oliwę, mięso rosołowe odłączyłam od kości, posiekałam nożem i wrzuciłam na goracą oliwę, podsmażyłam. Podsmażone delikatnie mięso posypałam startą częścią parmezanu. Jeszcze raz podsmażyłam. Na talerze nalałam zupę krem, posypałam mięsem, ułożyłam pokrojoną marchewkę z rosołu oraz brukselkę, posypałam całość startym parmezanem oraz rzeżuchą. Podałam z pieczywem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz