sobota, 20 października 2012

Serniczki dyniowo-czekoladowe (przepyszne)


Po dyniowych muffinach,dyniowej zupie,dyniowym brownie i dyniowo-czekoladowym  budyniu przyszedł czas na takie oto przepyszne,malutkie serniczki które może nie prezentują się zbyt ciekawie ale zapewniam,że smakują naprawdę wyśmienicie:) 



Składniki:

250 g twarogu (użyłam twarogu wiejskiego z Piątnicy-odtłuszczonego)
1 jajko
5 łyżek pure z dyni
3 łyżki cukru pudru
kilka kropli olejku śmietankowego

100 g dobrej jakości czekolady (ja użyłam gorzkiej z kawałeczkami pomarańczy)
ok. 3/4 szklanki pure z dyni
1 żółtko

10 ciasteczek digiestive (użyłam bezglutenowych)
2 łyżki masła

10 foliowych miseczek do babeczek

Ciasteczka rozkruszyć,połączyć z masłem tak,by powstała gęsta, jednolita masa. Ciasteczkami z masłem wyłożyć spód każdej foliowej miseczki.

Ser zmielić w malakserze,dodać jajko,pure z dyni, cukier puder i olejek śmietankowy.Wszystko razem zmiksować.Gładką masę serową przełożyć łyżką do każdej miseczki,pozostawić miejsce na budyń czekoladow-dyniowy.



W niewielkim rondelku,na małym ogniu roztopić czekoladę,dodać pure z dyni,wymieszać do połączenia się składników.Rondelek zestawić z ognia i do gorącego "budyniu" dodać żółtko,wymieszać.
Tak przygotowanym "budyniem" napełnić miseczki z masą serową.


Miseczki ułożyć na blaszce do pieczenia,blaszkę wstawić do piekarnika i piec serniczki przez ok 20-25 min w 180 stopnich C.


Upieczone ostudzić i delikatnie wyciągnąć z foremek.Serniczki są bardzo,bardzo smaczne:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz